SZKOLENIA OTWARTE
PROJEKTY SPECJALNE
SZKOLENIA ZAMKNIĘTE
DODATKI
Newsletter

baner

 

Etyka w biznesie - tworzenie kodeksu etycznego i wdrażanie programu etycznego

Sopot, 8 – 9 czerwca 2015 r. 




Zapisz się - karta zgłoszenia



Hotel Haffner Business & Pleasure****, ul. Haffnera 59 
Hotel Bayjonn****, ul. Powstańców Warszawy 7 
Hotel Novotel Gdańsk Marina****, Gdańsk/Sopot, ul. Jelitkowska 20
Zatoka Sztuki Centrum Art & Business, ul. Mamuszki 14 



 

               
                 
                 
                 

W ramach szkolenia zapewniamy:

  • organizację i poprowadzenie szkolenia przez trenerów,
  • nocleg w hotelu 4* w dniu 8.06.2015 r.
  • kolację i nocleg w dniu 7.06.2015 r. (dodatkowa opłata w wysokości 450 PLN netto),
  • serwisy kawowe, śniadania, obiady,
  • kolację uroczystą z muzyką i dodatkowymi atrakcjami w dniu 8.06.2015 r.,
  • materiały szkoleniowe,
  • certyfikat ukończenia szkolenia.



Szkolenie ma praktyczny, warsztatowy charakter i jest adresowane jest do menedżerów zarządzających ludźmi zainteresowanych tworzeniem przyjaznego środowiska pracy wolnego od patologii organizacyjnych, pracowników i menedżerów odpowiedzialnych za kluczowe procesy i rozwiązania organizacyjne w obszarze Human Resources Management, Public Relations oraz działania organizacji podejmowane w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR), rzeczników prasowych, osób pracujących w zespołach zadaniowych nad opracowaniem i wdrożeniem Kodeksu Etycznego i programu etycznego swojej organizacji oraz osób zainteresowanych praktycznymi aspektami profilaktyki środowiska pracy oraz przeciwdziałania patologiom w organizacji.

Motto:
„Człowiek jest tyle wart, ile czyni dobrego!”

                           Aleksander Kamiński – „Kamyk”

Cele szkolenia i korzyści dla uczestników:

  • Uświadomienie uczestnikom znaczenia etyki w budowaniu pozytywnego wizerunku organizacji.
  • Wskazanie konkretnych przykładów działań budujących wzrost zaufania społecznego i poprawę jakości funkcjonowania organizacji.
  • Prezentacja zasad postępowania (i próba wypracowania własnych standardów) wobec różnych sytuacji rodzących wątpliwości natury etycznej pojawiających się w pracy zawodowej i w praktyce biznesu.
  • Uwrażliwienie uczestników na etyczne aspekty ich działań zawodowych.
  • Wzrost poczucia dumy i satysfakcji z odpowiedzialnej i rzetelnej pracy zawodowej oraz pracy w organizacji popierającej standardy etyczne.

Metodologia i warunki organizacyjne:

  • Warsztaty mają praktyczny charakter. Realizowane są z wykorzystaniem nowoczesnych, aktywnych metod edukacyjnych, bazujących na doświadczeniu, wiedzy oraz zaangażowaniu uczestników. Trener przedstawia mini-wykłady wprowadzające, ilustrowane prezentacją multimedialną i (ewentualnie) planszami (typu flipchart). Poszczególne problemy omawiane są w trakcie dyskusji kierowanej na bazie case studies, praktycznych ćwiczeń grupowych oraz indywidualnych, symulacji realnych sytuacji, a także odgrywania scenek pod superwizją prowadzącego i innych uczestników. W trakcie warsztatów mogą być używane: kamera video, fragmenty filmów, a także metody diagnostyczne (testy i kwestionariusze) – stosownie do potrzeb, preferencji i oczekiwań grupy uczestników.
  • Proponowany czas zajęć: intensywne warsztaty dwudniowe (16h dydaktycznych).
  • Uczestnicy otrzymują na własność komplet materiałów szkoleniowych, które są opracowane w taki sposób, że mogą im również służyć po warsztatach do samokształcenia. Na zakończenie każdy uczestnik otrzyma dyplom poświadczający uczestnictwo w seminarium, zawierający pełen zakres tematyczny odbytych warsztatów.
  • Na zakończenie zajęć uczestnicy wypełniają anonimową ankietę ewaluacyjną.

Program:

  1. Etyka w biznesie i w przestrzeni publicznej – krótkie wprowadzenie.
    • Ethos i etyka – nauka o moralności, nakreślanie norm ludzkiego zachowania
    • Etyka – podstawowe pytania: o dobro, o powinność moralną, o sumienie, o odpowiedzialność, o wpływ działań człowieka na niego samego i na społeczność, o sens i cel ludzkiej egzystencji
  2. Etyka w praktyce biznesu i życia publicznego – podstawowe standardy.
    • Czy w biznesie można być uczciwym? Aspekt etyczny konkurencji i marketingu.
    • Praktyka biznesu – czy (i do czego) potrzebne nam są etyczne standardy?
    • Etyka a etyka zawodowa - fundamentalny problem: JAK ŻYĆ? JAK DZIAŁAĆ?
    • Standardy etyczne w biznesie vs standardy życia publicznego i ich współzależność.
  3. Zasady obowiązujące w życiu publicznym i ich wpływ na praktykę biznesu.
    Przykład brytyjski (Brytyjski Komitet ds. Standardów Życia Publicznego).
    • Bezinteresowność.
    • Obiektywizm.
    • Prawość.
    • Odpowiedzialność.
    • Jawność.
    • Uczciwość.
    • Przywództwo.
  4. Sześć Zasad Dobrego Rządzenia – Program „Przejrzysta Polska” (Fundacja Batorego).
    • Zasada przejrzystości.
    • Zasada braku tolerancji dla korupcji.
    • Zasada partycypacji społecznej.
    • Zasada przewidywalności.
    • Zasada fachowości.
    • Zasada rozliczalności.
  5. Wizja i misja organizacji i sens jej formułowania: ukierunkowanie działań.
    • Wizja i misja organizacji i sens jej zdefiniowania – syntetyczne ujęcie (przykłady).
    • Misja osobista a etyka zawodowa – formułowanie osobistego credo w pracy.
    • Rozumienie misji organizacji a budowanie relacji: Klient Zewnętrzny (interesant) – pracownik, Klient Wewnętrzny (współpracownik, przełożony, podwładny) – pracownik (przykłady praktycznych rozwiązań)
    • Styl zarządzania i kultura organizacyjna.
  6. Osobisty świat wartości a wartości w pracy – zobowiązanie moralne jako wartość organizacyjna.
    • Ćwiczenia: moje wartości i wartości popierane w mojej organizacji.
  7. Wartości, postawy, zachowania i zasady obrazujące przestrzeganie etyki osobistej w pracy zawodowej – praktyczne przykłady.
  8. Przykłady nieetycznych zachowań w organizacji.
    • Konflikt interesów i korupcja (przekupstwo, kradzież, defraudacja, faworyzowanie, protekcja, nepotyzm, kumoterstwo, kupczenie wpływami itp.)
    • Nadużywanie funkcji zawodowej przez pracownika.
    • Poniechanie działań, kompromis, izolacja.
    • Poświadczenie nieprawdy.
    • Ujawnienie tajemnicy państwowej / zawodowej / tajemnicy firmy.
    • Mobbing i molestowanie, manipulacja i toksyczne relacje międzyludzkie w pracy.
    • Pracoholizm i wypalenie zawodowe, emocjonalnie toksyczne środowisko pracy.
    • „Szklany sufit” i dyskryminacja w miejscu pracy np. ze względu na wiek, płeć, rasę, religię, orientację seksualną itp.
  9. Profilaktyka i przeciwdziałanie nieetycznym zachowaniom w organizacji.
    • Polityka etyczna organizacji, procedury, postawy, sposoby działania i reagowania, dobór pracowników, prewencja i kontrola itp.
    • Kontrakt psychologiczny i jego znaczenie dla socjalizacji pracownika w organizacji.
    • Ombudsman – rzecznik skarg i zażaleń, strażnik zasad, doradca ds. etyki pomagający pracownikom w rozwiązywaniu trudnych problemów decyzyjnych i dylematów moralnych oraz procedury ułatwiające ich zgłaszanie
    • Przykłady praktycznych działań na rzecz etyki w organizacji – całościowe podejście
    • audyt społeczny, audyt etyczny, audyt personalny, audyt kompetencyjny, audyt systemu zarządzania i systemu jakości, oceny okresowe i rozmowy rozwojowe, badanie satysfakcji pracowników i inne źródła monitoringu przestrzegania standardów etycznych w organizacji
  10. Tworzenie programu działań na rzecz etycznych standardów w miejscu pracy.
    • Program etyczny – sens jego tworzenia i sposób wdrażania w organizacji.
    • Elementy programu etycznego: wskazanie wartości wspólnych, sformułowanie wizji i misji organizacji, określenie standardów etycznych i zawodowych, opracowanie kodeksu etycznego, opracowanie podręcznika standardów zawodowych, opracowanie programu kształcenia etycznego pracowników firmy, utworzenie komórki odpowiedzialnej za standardy etyczne i promowanie zachowań etycznych w organizacji
    • Praktyczne przykłady działań podejmowanych przez firmy na rzecz tworzenia przyjaznego miejsca pracy i Work-Life Balance (case studies).
  11. Przejrzystość (transparentność) działań w życiu zawodowym.
    • Kodeks Etyczny (skodyfikowany zbiór norm etycznych) – sens jego tworzenia i zakres treści (przykłady).
    • Kodeks Postępowania (zbiór procedur) – sposoby jego formułowania.
    • Kodeks Etyczny - czemu ma (i czemu nie ma) służyć?
  12. Przykłady sformułowania i zakres treści kodeksów etycznych w biznesie i administracji publicznej – analiza przypadków.
  13. Stosowanie kodeksu etycznego w praktyce – standardy (case studies).
    • Odpowiedzialność restrykcyjna – ponoszenie konsekwencji (perspektywa winy i kary).
    • Odpowiedzialność moralna – doświadczanie odpowiedzialności za zależne od człowieka dobro (ukierunkowanie pozytywne, kreatywne – ku przyszłości).
    • Skuteczność a uczciwość – kompetencje, sumienie i kariera.
    • Asertywność pracownika wobec prób wymuszenia zachowań nieetycznych.
    • Konformizm społeczny i nonkonformizm.
    • Odwaga cywilna i aktywna obrona wartości – zmiana zaczyna się od nas samych!
    • Whistle-blowing / bell-ringers („bicie na alarm”) - reagowanie na niedozwolone lub nielegalne działania poprzez ich ujawnienie.
  14. Kodeks Etyki – jak go tworzyć? Vademecum i przykłady rozwiązań.
    • Jakie treści (zapisy, nakazy, zakazy itp.) powinny / nie powinny znaleźć się w Kodeksie Etyki?
    • Ramowy zarys treści dokumentów definiujących standardy etyczne w organizacji.
    • Próba zredagowania zapisów Kodeksu i zdefiniowania przykładowych kluczowych zasad organizacji - warsztaty.
  15. Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR) – postępujcie dobrze i mówcie o tym!
  16. Etyczne aktywa firmy – uczciwość się (długofalowo) opłaca! Reputacja organizacji.
  17. Moralność jako potrzeba poszukiwania konstruktywnych sposobów rozwiązywania konfliktów – podsumowanie.

Motto:
„To, co możesz uczynić jest tylko maluśką kroplą w ogromie oceanu, ale jest właśnie tym, co nadaje znaczenie twojemu życiu.”

Albert Schweitzer


Powyższy program możemy przygotować również w formule szkolenia zamkniętego,  uwzględniając specyfikę Państwa Organizacji oraz szczegółowe potrzeby.

Prosimy o kontakt telefoniczny pod numerami: (22) 201 07 75 | (22) 378 17 68 | (22) 207 21 15 | (22) 201 28 22

Prowadzący:

Renata Kaczyńska-Maciejowska

Jest psychologiem społecznym i pedagogiem (absolwentka Uniwersytetu Gdańskiego). Ukończyła również Podyplomowe Studium Treningu Kierowniczo-Menedżerskiego (Wydział ZiE Politechniki Gdańskiej), a także Studium Zarządzania Zasobami Ludzkimi, Studium Zarządzania Projektami Europejskimi oraz bardzo liczne szkolenia z dziedziny HR, rozwoju kariery i poradnictwa zawodowego oraz pomocy psychologicznej. Była doktorantką Wydziału Ekonomicznego Uniwersytetu Gdańskiego. Tematy wielu jej publikacji fachowych oraz prac naukowych obejmowały problematykę etycznych i nieetycznych zachowań. Od wielu lat wykłada na studiach podyplomowych z zakresu zarządzania ludźmi – współpracując m.in. z Uniwersytetem Gdańskim, i Politechniką Gdańską i in. Prowadzone przez nią zajęcia są wysoko oceniane przez ich uczestników z uwagi na bardzo praktyczny, warsztatowy charakter, dużą użyteczność ich treści w codziennej pracy oraz odnoszenie się do wielu doświadczeń z praktyki biznesu.
 

Od ponad 22 lat pracuje jako konsultant HR, trener, coach, doradca zawodowy i personalny, prowadząc projekty rozwojowe i badawcze, doradztwo organizacyjne, szkolenia i sesje coachingowe m.in. na temat: profesjonalnej obsługi klienta, autoprezentacji, motywowania i oceniania pracowników, marketingu personalnego, rekrutacji i doboru personelu, budowania efektywnych zespołów, asertywności, efektywnej komunikacji międzyludzkiej, negocjacji, zarządzania ludźmi i kształtowania umiejętności kierowniczych, opisu stanowisk pracy, zarządzania zmianą, kształtowania kultury organizacyjnej, etyki w biznesie oraz w życiu publicznym, profilaktyki zjawisk patologicznych w funkcjonowaniu organizacji, psychologicznych aspektów wdrażania controllingu oraz innych nowoczesnych narzędzi zarządzania itp. Poprowadziła ponad 1000 szkoleń i treningów dla różnych grup odbiorców. Dla swoich klientów zatrudniła ponad 500 pracowników (na stanowiska specjalistyczne i menedżerskie). Kierowała też realizacją wielu projektów doradczych z zakresu HR (np. audyty personalne i kompetencyjne, badania opinii i satysfakcji pracowników i kompleksowe programy motywacyjno-rozwojowe, opisywanie stanowisk pracy, systemy ocen pracowników i planowania rozwoju ich kompetencji, coaching menedżerów). Opracowała kilkadziesiąt autorskich programów szkoleniowych, w tym m.in. programów studiów podyplomowych z zakresu HRM.
 

W miarę możliwości chętnie włącza się w działalność społeczną. Jest członkiem Polskiego Towarzystwa Psychologicznego, Związku Pracodawców Pomorza, Polskiego Stowarzyszenia Zarządzania Kadrami oraz członkiem-założycielem Polskiej Izby Firm Szkoleniowych, której ideą jest m.in. promowanie wysokich standardów zawodowych i Kodeksu Dobrych Praktyk w branży szkoleniowej (uczestniczyła w pracach nad utworzeniem PIFS). Jest również czynnym instruktorem Związku Harcerstwa Polskiego.
 

Pracowała jako dziennikarz, m.in. w „Dzienniku Bałtyckim”, pisuje teksty fachowe zakresu zarządzania i psychologii społecznej (opublikowała ich blisko sto), dzieląc się swym zawodowym doświadczeniem - m.in. w miesięcznikach „Personel i Zarządzanie”, „Controlling i Rachunkowość Zarządcza”, „Sekretariat”, „Pracodawca” oraz w miesięczniku psychologicznym „Charaktery”. Publikowała również w „Gazecie Prawnej”. Przygotowuje do druku książkę pt. „Patologie w życiu organizacji”, będącą efektem m.in. wieloletniej współpracy z Redakcją miesięcznika „Personel i Zarządzanie”, w którym opublikowała wiele artykułów poświęconych właśnie tej problematyce (m.in. nt. mobbingu, molestowania seksualnego, zjawiska „szklanego sufitu”, pracoholizmu i wypalenia zawodowego, Work-Life Balance, znaczenia kontraktu psychologicznego, „toksycznych” – tj. niekonstruktywnych relacji międzyludzkich w pracy, manipulacji, korupcji, konfliktu interesów i nieetycznych zachowań związanych z nadużywaniem stanowiska służbowego, wdrażania kodeksu etycznego, budowania programów rozwoju organizacyjnego, oceniania pracowników, rozwoju kompetencji menedżerskich). Pracuje również nad kolejną publikacją pt. „Meandry kariery”, poświęconą tematom związanym z kształtowaniem rzetelnej, satysfakcjonującej i realizującej pełnię potencjału człowieka kariery zawodowej.

 

Jest osobą pogodną, komunikatywną, energiczną, samodzielną i kreatywną, ale też pracowitą, wytrwałą i cierpliwą w dążeniu do celów. Ma dar przekazywania wiedzy. Zaraża ludzi entuzjazmem, optymizmem, życzliwością i wolą sensownego działania. W życiu osobistym i zawodowym kieruje się mottem Aleksandra Kamińskiego: „Człowiek jest tyle wart, ile czyni dobrego”. Jej osobistą misją zawodową jest „popychać ludzi do rozwoju”...

Koszt uczestnictwa:

1.780 PLN + VAT


Cena szkolenia bez VAT dla osób opłacających szkolenie w 70% lub w całości ze środków publicznych. Formularz oświadczenia>>  

Liczba miejsc ograniczona! Decyduje kolejność nadesłanych kart zgłoszenia.

Warunkiem uczestnictwa:

jest wysłanie załączonej karty zgłoszenia pod nr faxu: (22) 203 47 01 lub skanu karty mailem: szkolenia@mayagency.com.pl


Zapisz się - karta zgłoszenia 

Warunki rezygnacji:

Rezygnację przyjmujemy najpóźniej 14 dni przed szkoleniem w formie pisemnej (e-mail). Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów w 100%. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty

Prawa Autorskie Copyright © 2015 MAY AGENCY TRAINING 

Dokumenty, grafiki, skrypty i inne pliki tworzące portal www.mayagency.pl są własnością MAY AGENCY TRAINING. Wszystkie znaki towarowe zostały użyte tylko w celach informacyjnych i należą do ich właścicieli, chyba że są oznaczone jako "COPY FREE" lub "BEZ OGRANICZEŃ". Zawartość stron, oraz innych publikacji autorstwa MAY AGENCY TRAINING podlega ochronie prawa autorskiego.

Prawa autorskie programów szkoleniowych należą do ich autorów. MAY AGENCY TRAINING zezwala na kopiowanie dokumentów publikowanych na stronie www.mayagency.com.pl tylko w celach prywatnych. Kopiowanie w celach komercyjnych lub nieprywatnych i rozpowszechnianie jakąkolwiek metodą poligraficzną, czy elektroniczną jest zabronione, chyba że zostało inaczej uzgodnione z Radcą Prawnym MAY AGENCY TRAINING (tel. (22) 201 28 22).

Pojedyncze dokumenty publikowane przez MAY AGENCY TRAINING w internecie mogą zawierać inne notki z prawami autorskimi związane z tymi dokumentami.

 

 

Menedżerskie

Finansowo-Księgowe

HR, Kadry i Płace 

Projekty Specjalne

Szkolenia Zamknięte

Umiejętności osobiste

Prawo

Asystentki i sekretarki

Podatki

Rachunkowość

Finanse



Prawo Pracy

Czas Pracy

Ubezpieczenia społeczne

HR

Mówcy inspirujący

Special Express Training (SET)

Coaching medialny

Mystery shopping 

Innowacyjność

Szkolenia zamknięte - informatyczne

Szkolenia zamknięte

Zarządzanie zmianą

Train The Trainers


Szkolenia specjalistyczne  |  Zarządzanie projektami  

BESTSELLER - Wystąpienia publiczne z Krystyną Jandą

Voucher szkoleniowy | Karta zgłoszeniowa | Plan szkoleń | Outdoor/Integracja | Eventy | Gra miejska 

O nas: Firma szkoleniowa | Trenerzy | Praca | Kontakt        Filmy video: Szkolenia | Referencje

Na tej stronie wykorzystywane są pliki cookies.
Dowiedz się więcej w Polityce cookies

Znajdziesz nas także na:       YouTube     Facebook   Blog


GRUPA EN BLOC © 2018 - Mówcy inspirujący, szkolenia, coaching i consulting

  Platforma: iCMS3