SZKOLENIA OTWARTE
PROJEKTY SPECJALNE
SZKOLENIA ZAMKNIĘTE
DODATKI
Newsletter

baner

 

Przeprowadzanie rozmów oceniających

Sopot, 8 – 9 czerwca 2015 r. 




Zapisz się - karta zgłoszenia



Hotel Haffner Business & Pleasure****, ul. Haffnera 59 
Hotel Bayjonn****, ul. Powstańców Warszawy 7 
Hotel Novotel Gdańsk Marina****, Gdańsk/Sopot, ul. Jelitkowska 20
Zatoka Sztuki Centrum Art & Business, ul. Mamuszki 14 



 

               
                 
                 
                 

W ramach szkolenia zapewniamy:

  • organizację i poprowadzenie szkolenia przez trenerów,
  • nocleg w hotelu 4* w dniu 8.06.2015 r.
  • kolację i nocleg w dniu 7.06.2015 r. (dodatkowa opłata w wysokości 450 PLN netto),
  • serwisy kawowe, śniadania, obiady,
  • kolację uroczystą z muzyką i dodatkowymi atrakcjami w dniu 8.06.2015 r.,
  • materiały szkoleniowe,
  • certyfikat ukończenia szkolenia.



W praktyce, rozmowy oceniające, częściej budzą negatywne emocje niż entuzjazm i łatwiej spotkać pracowników zawiedzionych przebiegiem rozmowy oceniającej niż takich, dla których była ona motywująca. Źle przeprowadzona rozmowa oceniająca jest poważną porażką zarówno menedżera, jak i pracownika. Najczęstszymi przyczynami takiego stanu rzeczy są brak zrozumienia korzyści jakie daje system ocen okresowych, a także niewłaściwe kryteria oceny i wadliwy sposób jej przeprowadzania, czy w końcu – nieumiejętność wykorzystania wyników przeprowadzonej oceny. W konsekwencji nierzadkie są sytuacje unikania przez kierowników prowadzenia rzetelnej oceny, uśrednianie oceny pracowników, bądź odwrotnie – niedoceniania niektórych pracowników czy też faworyzowania wybranych osób, które niekoniecznie pracują efektywnie. Pracownicy często mają poczucie braku sprawiedliwości prowadzonych ocen czy też ich przydatności, co skutkuje spadkiem ich satysfakcji i motywacji do pracy.

 

Wszystko to prowadzi w konsekwencji do problemów w komunikacji, konfliktów na linii przełożony – pracownik, a także słabych wyników osiąganymi przez firmę. Aby temu zapobiegać należy rozwijać konkretne i praktyczne umiejętności z zakresu: przygotowania się do rozmowy; tworzenia atmosfery wzajemnego zaufania i współpracy, ośmielania pracowników do dzielenia się swoimi poglądami, potrzebami, obawami; ustalania oceny pracy na bazie rozmowy, a nie narzucania własnych poglądów; radzenia sobie z obiekcjami i różnicą zdań; doprowadzania do tego, aby wypracować rozwiązania problemów i plan poprawy na przyszłość. 


Skuteczna rozmowa oceniająca powinna:

  • umożliwić obu stronom obiektywne określenie mocnych stron pracownika, punktów wymagających poprawy i możliwości lepszego wykorzystania jego potencjału,
  • pomóc menedżerowi w zdefiniowaniu planów rozwojowych i ścieżki kariery pracownika,
  • zapewnić menedżerowi informacje na temat możliwych usprawnień w firmie,
  • zmotywować pracownika do podjęcia nowych wyzwań, poprawienia jakości i wydajności pracy,
  • zapewnić menedżerowi informacje racjonalne i stosunkowo obiektywne dane do podjęcia decyzji o ewentualnych awansach i zwiększeniu poziomu wynagrodzeń.

Cele szkolenia i korzyści dla uczestników

Głównym celem szkolenia jest przekazanie wiedzy i rozwój umiejętności uczestników szkolenia w zakresie efektywnego przeprowadzania rozmowy oceniającej oraz wykorzystania jej wyników do podejmowania decyzji personalnych, rozwoju pracowników oraz doskonalenia organizacji, tak aby wzmacniać zaangażowanie pracowników i efektywność działania organizacji.

Po ukończeniu szkolenia uczestnicy będą potrafili dokonać oceny oraz samooceny, przeprowadzić rozmowę oceniającą i unikać typowych błędów w tym zakresie, udzielać korygujących informacji zwrotnych, planować i kontrolować przebieg rozmowy oceniającej oraz radzić sobie w sytuacjach trudnych.

Metody szkolenia

Szkolenie prowadzone w formie warsztatowej (studia przypadku, ćwiczenia indywidualne, projekty zespołowe, testy, dyskusje, prezentacje) wzbogacone symulacjami najistotniejszych sytuacji, z którymi spotykają się uczestnicy w codziennej praktyce.

Program

Istota i waga oceniania z perspektywy oceniającego, ocenianego i organizacji

    • Ocena formalna a ocena nieformalna
    • Wady i zalety oceny okresowej
    • Korzyści wynikające z systemu ocen
    • Korzyści wynikające z rozmowy oceniającej

 1.    Psychologiczne podstawy i uwarunkowania oceniania

    • Błędy poznawcze i ich wpływ na przebieg oceny
    • Stres płynący z oceniania oraz metody jego minimalizowania
    • Właściwe pojmowanie kryteriów oceny oraz rozumienie poziomów ich spełniania

 2.    Motywacyjna funkcja ocen okresowych

    • Cele realizowane przez oceny pracownicze
    • Obszary jawne i obszary poufne oceny
    • Budowanie właściwego nastawienia pracowników do ocen okresowych
    • Tworzenie atmosfery sprzyjającej szczerej rozmowie
    • Rola managera w przygotowaniach do procesu oceny podwładnych
    • Prawa ocenianego i oceniającego
    • Rozmowa oceniająca jako podstawowe i nieocenione narzędzie motywacyjne

 3.    Zasady prowadzenia rozmów oceniających

    • Tworzenie atmosfery wzajemnego zaufania
    • Przygotowanie się do rozmowy
    • Struktura rozmowy oceniającej i kontrola jej przebiegu
    • Aktywność prowadzącego rozmowę
    • Działania oceniającego po rozmowie

 4.    Efektywna komunikacja w procesie rozmów oceniających.

    • Ustalenie zasad komunikacji i przebiegu spotkania
    • Radzenie sobie z obiekcjami pracownika i z różnicą zdań
    • Rozmowa z trudnym pracownikiem
    • Sposoby prowadzenia i zamykania dyskusji

 5.    Przekazywanie pozytywnych i negatywnych informacji zwrotnych

    • Przepis na wzorcową pochwałę
    • Odwoływanie się do zasobów i mocnych stron pracownika
    • Zarządzanie emocjami kierownika i pracownika
    • Wzmacnianie zachowań pożądanych
    • Pochwała jako narzędzie motywacji
    • Konstruktywna krytyka w tym techniki przekazywania informacji negatywnych
    • Przeciwdziałanie spadkowi motywacji do pracy po udzielonej krytyce
    • Udzielanie wsparcia pracownikowi w sytuacji negatywnej / niskiej oceny

 6.    Trudność oceniania

    • Pułapki w procesie oceniania
    • Błędy rozmowy oceniającej
    • Trudne zachowania ocenianego
    • Trudne zachowania oceniającego
    • Motywy jawne i ukryte procesu oceny
    • Próby przeciwdziałania manipulacjom

 7.    Wykorzystanie SOOP w zarządzaniu zasobami ludzkimi i doskonaleniu organizacji

    • Identyfikacja przyczyn niskich ocen pracowników – przyczyny zależne i niezależne od pracowników
    • Integracja SOOP z pozostałymi systemami ZZL w firmie.
    • Wpływ SOOP na  planowanie potrzeb kadrowych oraz i proces rekrutacji
    • System ocen okresowych a działania szkoleniowo-rozwojowe (budowanie ścieżek kariery).
    • Powiązanie polityki płacowej firmy z wynikami ocen.
    • SOOP a derekrutacja
    • Wykorzystanie SOOP do doskonalenia organizacji

 8.    Wdrażanie i ewaluacja systemu ocen okresowych

    • Częstotliwość oceny w tym ocena pilotażowa
    • Ustalanie optymalnego składu zespołu projektowego / wdrożeniowego.
    • Etapy wdrażania systemu i horyzont czasu.
    • Radzenie sobie z oporem pracowników wobec niechcianej zmiany
    • Przezwyciężanie barier we wdrażaniu SOOP oraz metody minimalizowania zagrożeń
    • Pomiar efektywności SOOP i jego modyfikacja
    • Najczęstsze błędy SOOP – metody ich unikania
    • Tworzenie regulaminu systemu ocen
    • Sytuacje konfliktowe, procedury odwoławcze 

Powyższy program możemy przygotować również w formule szkolenia zamkniętego,  uwzględniając specyfikę Państwa Organizacji oraz szczegółowe potrzeby.
Prosimy o kontakt telefoniczny pod numerami: (22) 201 07 75 | (22) 378 17 68 | (22) 207 21 15 | (22) 201 28 22

Prowadzący: 

Monika Kulikowska-Pawlak

Doktor ekonomii w zakresie nauk o zarządzaniu, od 2009 adiunkt w Katedrze Przedsiębiorczości Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach. Jej zainteresowania badawcze dotyczą zagadnień efektywnego funkcjonowania organizacji zarówno sektora komercyjnego jak i publicznego oraz przedsiębiorczości.

Trener z wieloletnim doświadczeniem w opracowywaniu, koordynowaniu i prowadzeniu projektów szkoleniowych z zakresu: systemu ocen okresowych, motywowania pracowników, zarządzania kapitałem intelektualnym, controllingu personalnego, zarządzania strategicznego w tym analizy strategicznej i zrównoważonej karty wyników, rozpoczynania i tworzenia własnego biznesu, metodyki tworzenia biznes planu i dokumentacji biznesowej.

Ekspert w zakresie polityki personalnej: systemu ocen pracowniczych, proefektywnościowego systemu motywacyjnego, controllingowego planowania zasobów osobowych przedsiębiorstwa, metod wartościowania pracy, oceny efektywności szkoleń w wymiarze ilościowym i jakościowym, analizy strategicznej, budowania strategii organizacji, audytu struktury organizacyjnej oraz strategicznej karty wyników.

Autorka licznych publikacji z zakresu zarządzania i przedsiębiorczości, skupionych wokół problemów praktycznych. Posiada członkostwo British Academy of Management oraz Polskiego Towarzystwa Ekonomicznego. Uczestniczka i prelegentka na wielu międzynarodowych konferencjach, m.in. British Academy of Management, European Academy of Management, Irish Academy of Management, Asia Academy of Management, etc.

Koszt uczestnictwa:

1.380 PLN + VAT


Cena szkolenia bez VAT dla osób opłacających szkolenie w 70% lub w całości ze środków publicznych. Formularz oświadczenia>>  

Liczba miejsc ograniczona! Decyduje kolejność nadesłanych kart zgłoszenia.

Warunkiem uczestnictwa:

jest wysłanie załączonej karty zgłoszenia pod nr faxu: (22) 203 47 01 lub skanu karty mailem: szkolenia@mayagency.com.pl


Zapisz się - karta zgłoszenia 

Warunki rezygnacji:

Rezygnację przyjmujemy najpóźniej 14 dni przed szkoleniem w formie pisemnej (e-mail). Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów w 100%. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty

Prawa Autorskie Copyright © 2015 MAY AGENCY TRAINING 

Dokumenty, grafiki, skrypty i inne pliki tworzące portal www.mayagency.pl są własnością MAY AGENCY TRAINING. Wszystkie znaki towarowe zostały użyte tylko w celach informacyjnych i należą do ich właścicieli, chyba że są oznaczone jako "COPY FREE" lub "BEZ OGRANICZEŃ". Zawartość stron, oraz innych publikacji autorstwa MAY AGENCY TRAINING podlega ochronie prawa autorskiego.

Prawa autorskie programów szkoleniowych należą do ich autorów. MAY AGENCY TRAINING zezwala na kopiowanie dokumentów publikowanych na stronie www.mayagency.com.pl tylko w celach prywatnych. Kopiowanie w celach komercyjnych lub nieprywatnych i rozpowszechnianie jakąkolwiek metodą poligraficzną, czy elektroniczną jest zabronione, chyba że zostało inaczej uzgodnione z Radcą Prawnym MAY AGENCY TRAINING (tel. (22) 201 28 22).

Pojedyncze dokumenty publikowane przez MAY AGENCY TRAINING w internecie mogą zawierać inne notki z prawami autorskimi związane z tymi dokumentami.

 

 

Menedżerskie

Finansowo-Księgowe

HR, Kadry i Płace 

Projekty Specjalne

Szkolenia Zamknięte

Umiejętności osobiste

Prawo

Asystentki i sekretarki

Podatki

Rachunkowość

Finanse



Prawo Pracy

Czas Pracy

Ubezpieczenia społeczne

HR

Mówcy inspirujący

Special Express Training (SET)

Coaching medialny

Mystery shopping 

Innowacyjność

Szkolenia zamknięte - informatyczne

Szkolenia zamknięte

Zarządzanie zmianą

Train The Trainers


Szkolenia specjalistyczne  |  Zarządzanie projektami  

BESTSELLER - Wystąpienia publiczne z Krystyną Jandą

Voucher szkoleniowy | Karta zgłoszeniowa | Plan szkoleń | Outdoor/Integracja | Eventy | Gra miejska 

O nas: Firma szkoleniowa | Trenerzy | Praca | Kontakt        Filmy video: Szkolenia | Referencje

Na tej stronie wykorzystywane są pliki cookies.
Dowiedz się więcej w Polityce cookies

Znajdziesz nas także na:       YouTube     Facebook   Blog


GRUPA EN BLOC © 2018 - Mówcy inspirujący, szkolenia, coaching i consulting

  Platforma: iCMS3