SZKOLENIA OTWARTE
PROJEKTY SPECJALNE
SZKOLENIA ZAMKNIĘTE
DODATKI
Newsletter

baner

 

Certyfikowany Manager Kaizen – skuteczna poprawa efektywności w firmie, czyli jak wdrażać zmiany i jak nimi zarządzać?

Warszawa, 19 - 20 października 2015 r.

Poznań, 19 - 20 listopada 2015 r.

Wrocław, 14 - 15 grudnia 2015 r.

.



Zapisz się - karta zgłoszenia

Komentarz:

Dużo się obecnie słyszy o metodach poprawy efektywności firmy.

Doświadczenia we wdrażaniu Lean Management, Six Sigma, Zarządzania Ograniczeniami i innych metod jednoznacznie pokazują, że ich sukces zależy od tego jak się je wprowadzi w firmie.

 

Brak systematyki i stosowania się do wytycznych powoduje, że wdrożenia są nieudane. Często pracownicy sabotują działania sądząc, że mają one na celu „odchudzenie firmy” o zbędne osoby.

Jak sobie z tym poradzić? Co zrobić, żeby pracownicy chcieli uczestniczyć we wprowadzaniu zmian? Jak znaleźć „liderów zmian” (Kaizen)?

Dlaczego się zmieniamy?

„Jedyna stała rzecz to zmiana.” Te słowa przypisywane są Heraklitowi z Efezu, który żył ponad 2500 lat temu. Zmiany są nieuchronne. Zmienia się nasze otoczone, zmieniamy się sami, zmieniają się firmy, klienci...

 

W każdym z nas drzemie potrzeba stałości. Niektórzy nie akceptują w ogóle zmian, inni tylko w pewnych dziedzinach swojego życia. Zmiany to coś, co towarzyszy nam od chwili narodzin do śmierci. Są okresy pewnej stabilizacji, po których dzieją się gwałtowne zmiany i znowu okresy stabilizacji itd.

Dziecko, które chodzi do przedszkola pewnego dnia idzie do szkoły, potem do gimnazjum, liceum, na studia, rozpoczyna pracę, wstępuję w związek małżeński, pojawiają się dzieci, emerytura i na koniec śmierć. Kiedy to przeanalizujemy to widzimy, że próba uniknięcia zmian w naszym życiu skazana jest na porażkę. Podobnie dzieje się z firmami. Najpierw jest etap start-up. Potem szybki wzrost (o ile firma przetrwa pierwszy etap!), potem tempo wzrostu spada, następuje stagnacja, a na końcu upadek. Oczywiście możliwe są pewne zmiany w tym schemacie, firmy potrafią się zmienić i nie dopuścić do upadku. Muszą jednak stale się zmieniać!

 

Japończycy mają słowo Kaizen, które oznacza poprawę, polepszenie, zmianę na lepsze. Obecnie każda firma musi stosować Kaizen, co do tego nie ma wątpliwości!

Firmy, którym się to udaje najprawdopodobniej zarządzają zamianami. Bez wdrożenia procesu świadomej zmiany nie jest możliwe zarządzać firmą w długim okresie.

 

Proces zmiany powinien dać nam odpowiedzi na 3 pytania:

  1. Co zmienić?
  2. Na co zmienić?
  3. Jak spowodować zmianę?

 

Ad. 1. Wybranie tego co trzeba w firmie zmienić jest bardzo trudne i zwykle wybieramy źle. Dlaczego?

Przyczyn tego jest wiele, a najważniejsze to: brak myślenia systemowego, brak umiejętności odróżnienia przyczyn problemów od ich skutków i brak umiejętności odnalezienia źródłowych problemów. Zmiany są wprowadzane „na oślep” i niekoniecznie tam, gdzie dadzą najlepsze efekty, a zwykle tam, gdzie to najłatwiej zrobić.

 

Ad. 2. Kiedy już zdecydujemy co zmienić, to często jest tak, że „lekarstwo jest gorsze od choroby”, czyli nasze rozwiązanie ma bardzo dużo skutków ubocznych. Brak analizy wpływu zmiany na cały system powoduje, że takie zmiany powodują odwrotne skutki, niż były oczekiwane. Bardzo często się również okazuje, że

 

Ad. 3. Wprowadzając zmiany powinniśmy spodziewać oporu wśród pracowników. Brak przepracowania tego oporu może spowodować, że pracownicy będą sabotować zmianę!

System zarządzania zmianami

Jeżeli uda się nam w sposób systematyczny odpowiedzieć na powyższe 3 pytania, to tworzymy w ten sposób podwaliny pod system zarządzania zmianami

Jak go stworzyć, a następnie stosować? 

Zanim zaczniesz tworzyć system potrzebujesz odpowiedzieć sobie na kilka ważnych pytań:

  • Dlaczego chcesz wprowadzać zmiany?
  • Jaki jest Twój cel we wprowadzaniu tych zmian?
  • Kto będzie odpowiedzialny za wprowadzanie zmian.
  • Jaki efekt chcesz osiągnąć dzięki zmianom?
  • Kto jest interesariuszem zmian?
  • Kiedy można zakończyć Kaizen?

 

Dopiero mając odpowiedzi na te pytania możemy przystąpić do wdrażania zmian.

Program:

Dlaczego firma musi się zmieniać?

  • Kaizen to ciągła zmiana.
  • Co się dzieje jeżeli firma się nie zmienia?
  • Case studies udanych i nieudanych zmian.
  • Dyskusja.

Co jest głównym problemem w Twojej firmie?

  • Gdzie zacząć Kaizen?
  • Znajdywanie źródłowych problemów do rozwiązania.
  • Tworzenie CRT - Current Reality Tree (Drzewa Obecnej Rzeczywistości)
  • Warsztat budowy CRT.

Na co zmieniać?

  • Wybór metodyki poprawy efektywności firmy: Lean, Six Sigma i Teoria Ograniczeń.
  • Wady i zalety - Lean, Six Sigma i Teorii Ograniczeń.
  • Dyskusja - Jaka metodyka ciągłej poprawy będzie najlepsza dla Twojej firmy? Dlaczego ta?

Jak wdrażać zmiany?

  • Poszukiwanie i wyjaśnienie źródłowych problemów.
  • Problemy jako konflikty do rozwiązania.
  • Rozwiązanie konfliktu, a nie poszukiwanie kompromisu.

Po co Ci Leader Kaizen?

  • Jaka jest rola Leadera Kaizen?
  • Kto powinien być Leaderem Kaizen?
  • Opisz swoją rolę jako Leadera - dyskusja.
  • Leader Kaizen, a eliminowanie oporu przed zmianami.
  • Macierz przekonywania do zmian.

Jak Leaderzy rozwiązują konflikty? To do wyrzucenia.

  • "Zgniły kompromis" - co takiego złego jest w kompromisie?
  • Rozwiewanie chmury EC - Evaporating Cloud
  • Warsztat rozwiązywania konfliktów.

Podsumowanie.

  • Jakie elementy są najważniejsze aby wprowadzić system zarządzania zamianami w firmie?
  • "Najpierw rzeczy najważniejsze" - Stephen R. Covey
  • Dopasuj narzędzia do problemów.
  • Oddziel ludzi od problemów.
Powyższy program możemy przygotować również w formule szkolenia zamkniętego,  uwzględniając specyfikę Państwa Organizacji oraz szczegółowe potrzeby.
Prosimy o kontakt telefoniczny pod numerami: (22) 201 07 75 | (22) 378 17 68 | (22) 207 21 15 | (22) 201 28 22

Prowadzący:

Jacek Branas 

Trener, coach i konsultant. Ekspert TOC – Theory of Constraints. Specjalizuje się w szkoleniu skutecznych metod zarządzania firmą, których mierzalne rezultaty są szybko osiągalne. Pomaga w ich późniejszym wdrażaniu.
Analizując istniejącą rzeczywistość firmy pomaga znaleźć kluczowe problemy i je usunąć. Znajduje ograniczenia w działalności firm (wewnętrzne i zewnętrzne) i pomaga je usuwać lub minimalizować. Tworzy rozwiązania obejmujące zarządzanie produkcją, dystrybucją, sprzedażą i zarządzeniem projektami.
Jako coach specjalizuje się w rozwiązywaniu konfliktów – zwłaszcza wewnętrznych. Od 2008 szkoli i wdraża zarządzanie projektami metodą Łańcucha Krytycznego (CCPM - Critical Chain Project Management). Posiada certyfikat międzynarodowej organizacji certyfikującej z zakresu TOC – Theory of Constraints International Certification Organization – TOCICO.

Koszt uczestnictwa w szkoleniu:

950 PLN + VAT 

Cena szkolenia bez VAT dla osób opłacających szkolenie w 70% lub w całości ze środków publicznych. Formularz oświadczenia>>  

W ramach szkolenia zapewniamy:

  • organizację szkolenia
  • materiały szkoleniowe;
  • certyfikat ukończenia szkolenia;
  • serwis kawowy podczas szkolenia

Harmonogram:

godz. 9.15 - 9.30 - powitanie przy kawie 
godz. 9.30 - 11.00 - zajęcia 
godz. 11.00 - 11.15 - przerwa kawowa 
godz. 11.15 - 12.45 - zajęcia 
godz. 12.45 - 13.45 - obiad 
godz. 13.45 - 15.15 - zajęcia 
godz. 15.15 - 15.30 - przerwa kawowa 
godz. 15.30 - 17.00 - zajęcia / zakończenie szkolenia

Warunki rezygnacji:

Rezygnację przyjmujemy najpóźniej 14 dni przed szkoleniem w formie pisemnej (e-mail). Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów w 100%. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty 

Zapisz się - karta zgłoszenia 

Prawa Autorskie Copyright © 2015 MAY AGENCY TRAINING 

Dokumenty, grafiki, skrypty i inne pliki tworzące portal www.mayagency.pl są własnością MAY AGENCY TRAINING. Wszystkie znaki towarowe zostały użyte tylko w celach informacyjnych i należą do ich właścicieli, chyba że są oznaczone jako "COPY FREE" lub "BEZ OGRANICZEŃ". Zawartość stron, oraz innych publikacji autorstwa MAY AGENCY TRAINING podlega ochronie prawa autorskiego.

Prawa autorskie programów szkoleniowych należą do ich autorów. MAY AGENCY TRAINING zezwala na kopiowanie dokumentów publikowanych na stronie www.mayagency.com.pl tylko w celach prywatnych. Kopiowanie w celach komercyjnych lub nieprywatnych i rozpowszechnianie jakąkolwiek metodą poligraficzną, czy elektroniczną jest zabronione, chyba że zostało inaczej uzgodnione z Radcą Prawnym MAY AGENCY TRAINING (tel. (22) 201 28 22).

Pojedyncze dokumenty publikowane przez MAY AGENCY TRAINING w internecie mogą zawierać inne notki z prawami autorskimi związane z tymi dokumentami.

 

 

Menedżerskie

Finansowo-Księgowe

HR, Kadry i Płace 

Projekty Specjalne

Szkolenia Zamknięte

Umiejętności osobiste

Prawo

Asystentki i sekretarki

Podatki

Rachunkowość

Finanse



Prawo Pracy

Czas Pracy

Ubezpieczenia społeczne

HR

Mówcy inspirujący

Special Express Training (SET)

Coaching medialny

Mystery shopping 

Innowacyjność

Szkolenia zamknięte - informatyczne

Szkolenia zamknięte

Zarządzanie zmianą

Train The Trainers


Szkolenia specjalistyczne  |  Zarządzanie projektami  

BESTSELLER - Wystąpienia publiczne z Krystyną Jandą

Voucher szkoleniowy | Karta zgłoszeniowa | Plan szkoleń | Outdoor/Integracja | Eventy | Gra miejska 

O nas: Firma szkoleniowa | Trenerzy | Praca | Kontakt        Filmy video: Szkolenia | Referencje

Na tej stronie wykorzystywane są pliki cookies.
Dowiedz się więcej w Polityce cookies

Znajdziesz nas także na:       YouTube     Facebook   Blog


GRUPA EN BLOC © 2018 - Mówcy inspirujący, szkolenia, coaching i consulting

  Platforma: iCMS3